Leg er ikke bare leg. Det er et mangfoldigt fænomen, der former og forandrer vores oplevelser, relationer og måder at være og lære på. I dette nummer udforsker vi legens kompleksitet på tværs af pædagogik og uddannelse: fra bevægelse og musikalitet, til pjat og drama, til teknologi og omsorg.
Dyk ned i spændende artikler, der på forskellig vis diskuterer legs mening og muligheder i pædagogik, udvikling, relationer og uddannelse. Uanset om du er interesseret i teori eller praksis, er der noget interessant at læse om.
For at hente hele nummeret eller enkelte artikler, så følg linket BUKS temanummer 68
Kim Holflod og Lars Dahl Pedersen er temaredaktørerne og drivkraften bag dette vigtige nummer om nye stemmer og perspektiver på legens alsidighed.
Der skal også lyde en stor tak til alle de bidragsydere, der har delt deres viden og indsigt i dette nummer.
Ønsker du at gå på opdagelse i vores tidligere temanumre? Så tjek BUKS’ helt eget katalog over alle udgivne numre
Februar 2024