Nyt temanummer: Formidlingsfællesskaber – fortællinger om kulturelle praksisser med 0-6-årige

Siden 1980’erne har BUKS været en vigtig platform for at udforske og dele viden om kultur for, med og af børn og unge. I dette nummer fokuserer vi på, hvordan kreative og pædagogiske tilgange kan berige børns hverdag. Vi præsenterer bidrag fra hele Norden, der undersøger, hvordan kunst og kultur kan inspirere til nye praksisser og fællesskaber med de yngste.

Temaredaktionen har sammen med de dygtige bidragsydere sat fokus, hvordan formidling ses som en skabende kraft, der både forbinder og forandrer, og inviterer til at blive en del af de bevægelser, der udfordrer og udvikler børne- og ungdomskultur.

Læs nummeret og få indsigt i de nyeste tendenser og praksisser inden for feltet:  https://tidsskrift.dk/buks/issue/view/11800

Mange hilsner fra temaredaktionen 

Lektor Hanne Kusk fra Professionshøjskolen UCN, docent Helle Hovgaard Jørgensen fra UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole og lektor Emerita Herdis Toft fra Syddansk Universitet